Sunday, February 29, 2004

(NO SUBJECT)

assalamualaikum,

aku sampai kl dari melaka pukul 5.30 ptg, lepas tu pergi makan dekat NZ cafe... sampai rumah pukul 7 ptg...

banyak perkara yg berlaku dalam hidup aku selama aku dekat melaka... banyak juga keputusan yg aku ambil masa dekat melaka nih... cuma aku harap, tindakan aku tu menyenangkan semua pihak dan paling penting, mendapat redha dariNya... rugilah aku kalau ape yg aku buat, tindakan yg aku ambil, tak dapat redha dari allah...

semoga allah meredhai segala urusanku... dunia akhirat...

-------

(copy from iza's weblog)

macamana nak tau samada petunjuk atau gerak hati tu datang dari Allah (melalui ilham, mungkin) ataupun, ia datang dari bisikan syaitan...

kalau bisikan syaitan tu, dia datang sekejap, lepas tu hilang...and kemudian datang lagi, and hilang.. maksudnya, ia datang macam angin lalu. and of course, bisikan syaitan ni selalunya yang jahat-jahat... kadang-kadang datang gak bisikan syaitan yang kita rasa baik, tapi ada maksud jahat. and biasanya, bisikan syaitan sampai di waktu kita tengah tak tenang...marah, sakit hati dan mungkin kita akan rasa berdebar-debar.

ilham dari Allah ni, biasanya lebih konsisten. kita sendiri akan rasa yakin dan tenang dengan petunjuk tu. and of course... bisikan ni datang tak seperti angin lalu. maybe datang berulang kali, tapi bukan sekejap-sekejap...

-------

wsalam, cya l8er (*.*)/

No comments: