Monday, February 16, 2004

MASTER? PROFESSIONAL PAPER?

assalamualaikum,

hari ni aku bangun pukul 5 pg, setelah alarm handset bunyi kul 4 pg... penat bebeno teman... dah le semalam tak berehat dari kul 12 tgh hari keluar rumah, pastu meeting kat pj, pastu gi umah abby... abby nak fly gi australia, buat master under yayasan telekom malaysia... flight 22hb nih... tapi aku tak dapat hantar sebab ada program kat melaka on that day... at least aku dah jumpa dia semalam... abby, goodluck, jgn lupa kat aku nih, rakan seperjuangan ko yg hensem sikit dari ko ni heheheh...

cakap pasal study, aku mmg teringin nak sambung study... sambung master, bukan professional paper... tapi tak tau la tetiba lagi 2 3 tahun, terberminat nak buat ACCA ke, CIMA ke... mana tau kan? tapi keinginan yg paling kuat is nak buat master... MBA mungkin... tapi dgrnya kena ada 3 tahun pengalaman kerja... pulak dah...

hari ni aku pergi kerja naik ERL... keluar rumah dgn parents aku kul 6:45 pg, pastu sampai Putra LRT wangsa maju pukul 6:50, pastu sampai kl sentral pukul 7:20, pastu naik klia transit kul 7:30, pastu sampai stesen putrajaya/cyberjaya pukul 8, sampai mmu pukul 8:15... fuuuuhhh...

hari nih pn noraini tak datang, nasib baik, dah la aku tak siap lagi assignment masa sampai mmu tadik... pastu menggelabah la aku siapkan assignment tadi, sampai la pukul 11 lebih... pastu lepak² sikit, sementara tunggu nak lunch dgn gang lelaki ofis finance tingkat bawah...

lepas lunch, aku print out bank recon (consol) yg aku dah buat last week, print pun lama sebab banyak page betul... sambil tu aku cek list nama student international yg MarComm nak last week... actually dah siap tapi en sofian mintak buat kat softcopy yg dorang fwdkan... tak kisah la, tak susah pun sebenarnya...

tadi masa kat erl, aku terlihat satu wisdom yg albert einstein cakap... dia kata, try not to become a man of success, rather than a man of value... ha ape lagi? fikir la :D

ok la, nak tido nih... ingatan sebelum tido (thanx iza): bermulanya hayat kita di dunia hanya 3 saat. saat semalam yang telah berlalu, saat yang akan datang yg kamu tidak tahu sama ada kamu berpeluang menemuinya atau tidak. oleh itu, saat mana yg kamu berada dalamnya, pergunakanlah dengan sebaik mungkin kerana kamu tidak memiliki masa kecuali satu saat sahaja, sedang kematian pula dari saat ke saat semakin menghampiri' - isa al-masih...

cya l8er (*.*)/

No comments: