Wednesday, February 25, 2004

1ST DAY...

assalamualaikum,

first day kerja setelah accident... ha? accident? ha ah, aku accident hari sabtu lepas... teruk? tak la teruk sangat, tapi doktor bagi MC 4 hari la, sampai semalam...

aku baru lepas meeting dgn contractor, regarding the price negotiation... adhoc punye kerja la nih... file yg diberi kat aku pun aku tak sempat nak baca details, go through jek... objective is to meet the targeted price by puan noraini... satu company je dapat, lagi 2 tak dapat sebab suppliers kata rugi la, itu la ini la, dll... supposed en sofian pergi tapi dia quite busy pagi nih, then aku yg kena on behalf dia, tak kisah la... kalau barang computer tau la jugak tapi bila masuk pada maintenance utk pencawang elektrik, aku pun no comment la heheheh... faham la sesikit masa contractor explain tapi yg tak pahamnye lagi banyak dari yg aku paham...

banyak benda yg berlaku kat life aku 2 3 menjak nih... accident la, itu la, ini la, yg berkaitan dgn family pun ada gak... tapi benda tu biar aku simpan sensorang jek... nanti kalau tulis kat sini, org yg baca nih tau la kan...

28hb ni ada konsert nasyid dekat melaka... insya allah aku pergi kot, naik kereta... bukan tak boleh naik motor, tapi (1) dah ada kereta, (2) kaki aku tak tahan lagi nak lipat lama², still sakit lagi... dr kata jgn urut... aku takut dia effect pada lutut aku sebab masa form 4 dulu, aku pun pernah accident (masa main bola)... aku jatuh pastu memang tak boleh bangun la... ada la seminggu kaki aku tak kuat nak pijak...

aku merasakan yg banyak perkara akan berlaku dalam seminggu 2 nih... perkara yg sedikit sebanyak mengubah life aku... yg penting aku redha dan terus mengharapkan keampunan dariNya... bukan kesempurnaan yg aku mahukan, tapi keredhaan dariNya dan kedua mak dgn abah aku... itu saja... mak dgn abah banyak sebenarnya berkorban utk aku, sejak 23 tahun 1 bulan 10 hari nih... aku la yg kena faham, dan mengerti apa sebenarnya yg perlu aku buat... tindakan yg takkan mengubah terus tanggapan mereka sekarang kepada yg negatif dekat aku... aku sayangkan mereka, anak mana tak sayang mak dgn abah dia kan?

aku sebenarnya dah tulis, apa yg aku nak publish, kat word, tapi aku ingat dah copy masuk kat pendrive nih, tapi tak masuk lagi... takpe la, ada masa nanti kat umah aku copy paste balik kat sinih... biasa la, manusia memang sentiasa lupa...

insya allah, jika kita terus bersandarkan harap dan takut padaNya, dia akan terus bersama kita dan menolong kita utk mencapai apa yg kita impikan, dgn izinNya...

wsalam, cya l8er (*.*)/

No comments: