Thursday, February 26, 2004

-22HB FEB-

Assalamualaikum,

Bersambung lagi… hari nih lepas subuh, aku tak larat nak bangun terus… terlepas join peserta pergi memancing… mana taknye, badan aku sakit sangat… memang sakit, mungkin effect semalamnya (accident)… pukul 11 lebih baru aku menggagahkan diri pergi keluar dari chalet… pergi ke tapak program… masa aku ke sana, peserta semua tgh dgr pengisian yg kedua… dari ustaz from UM… aku dgr cerita yg ramai peserta dapat tangkap ikan keli afrika, ikan keli afrika tu besar… sedap la jugak, husna buat sambal ikan keli walaupun dia tak makan ikan keli… ramai jugak yg tak makan ikan keli sebenarnya… kaum lelakinya memang makan, tapi yg perempuannya ada yg tak makan… nanti la korang, bila dah beranak, pastu bersalin, baru la korang tau apa khasiatnya…

Lepas lunch + solat zuhur semua (mcm biasa, aku dgn cord solat kat chalet, buat jama’ qasar, sambil duduk), ada ldk, buat debate… tajuk debate (halim yg cari) mmg menconfusekan peserta, terpaksa la aku terangkan kat dorang (group yg aku kena jadi peng’provoke’)… overall, ok…

Lepas tu, ada treasure hunt… aku kena jaga satu checkpoint, objective checkpoint adalah lebih kepada kepimpinan, bagaimana utk bertindak as a pemimpin, dan juga menghayati jawatan yg dipegang, dan juga sentiasa beware dgn risk yg datang… habis lebih kurang pukul 7…

Malam tu pengisian oleh ‘ustaz’ cord… semua fasi dgn urusetia tak leh dgr, dia tak bagi heheheh… aku memulanya ada kat situ tapi last2 pergi tempat lain gak, sbb lapar heheheh… habis lebih kurang pukul 11, lepas tu sambung balik debat (semifinal dgn final)… lepastu ada bonus round debate, team fasi lawan team peserta… tajuk debate: wajarkah mukhayyam penerus ini diteruskan pada masa akan datang… peserta sbg pencadang (maknanya dorang kena sokong mukhayyam ni) and the fasi jadi pembangkang (maknanya tak nak mukhayyam ni lagi)… interesting n got lotz of idea from the participants… at least they know what we want them to get from the mukhayyam…

Habis lebih kurang pukul 2pg, esok ada aktiviti sikit lagi…

Cya l8er (*.*)/

No comments: