Saturday, February 14, 2004

KERJA KERJA KERJA...

assalamualaikum,

fuh, lama doh tak tulis dkt weblog nih... last tulis hari tu 9hb, skrg dah 14hb... memang teruji la fizikal dan mental aku sejak dkt MMU nih... tapi aku seronok, sbb aku faham apa yg aku buat... faham sebab benda tu relate dgn apa yg aku belajar selama 4 tahun... alhamdulillah, Dia masih kuatkan aku yg sememangnya lemah ni...

ok, apa nak cerita dulu... ha, pasal duit... kesimpulannya, mmu tak hutang, sbb dia dah masukkan duit tu dalam bank, tapi takde details of transaction kat dalam students' financial info kiosk tu... pn azlena dah email balik kat aku... rerupanya dia kenal aku, dgn si kak Yang dah cakap kat pn azlena tu aku dah kerja kat sini... mesti la dia kenal aku sbb aku la antara org yg paling kuat 'menyerang' finance department masa student dulu heheheh... so skrg ni dah satu department...

ok yg kedua, aku dah jumpa dgn pn noraini, CFO mmu tu... ok la dia, dia ada vision, tapi mungkin apa yg nak dia ubah tu tak diterima oleh kebanyakan 'orang lama' kat finance tu... takpe la, bagi aku, apa yg baik tu akan aku sokong, insya allah... kenapa tidak, kan?

yg ketiganya, dia bagi kitorang (staff baru: aku, yati sahlan & cik ryn) assignment utk dibuat... ada ke patut? dia suruh buat business plan... jenuhla jugak aku nak berfikir... yg en sufian berebut² nak aku tolong dia... nak dijadikan cerita, kak zarin MC, apa lagi, aku la kena buat bank consolidation tu... saya budak baru belajar, mmg susah la sebenarnya... mujur ada kak siti tolong ajar (kenapa banyak nama perempuan je ha)... tapi ok la, aku memang belajar buat acc receivable tu ikut step, mula dgn matching AR tacing list dgn gen ledger, pastu matching summary of AR tu dgn bank statement, pastu buat bank reconciliation of current month, pastu baru buat bank reconciliation / consolidation...

en sufian suruh aku siapkan consol tu dulu, pasal assignment tu, dia kata nanti dia cakap kat pn noraini tu... ok la tu, dapat hantar hari isnin... yati sahlan dgn cik ryn kena hantar hari ni, sian diorang... tapi ok la, dorang tak 'dibuli' macam aku kena heheheheh...

aku ingat nak pergi zoo negara malam ni (jgn gelak!) tapi tak jadi kot... sbb member aku taknak gi... nak jugak rasanya pergi zoo negara waktu malam, sbb dia mmg bukak tiap sabtu malam (utk malam punya)...

ok la, nak sambung buat assignment nih... rasa macam student la pulak heheheh... insya allah, kalau kita buat sesuatu tu dgn bersungguh², dosa dosa kecil akan terhapus dari diri kita... so marilah kita bekerja dgn penuh kesungguhan, dapat naik gaji lagi bagus heheheheh...

wsalam, cya l8er (*.*)/

No comments: