Sunday, February 08, 2004

HERO

assalamualaikum...

bersama lagi... memang lama aku dah tak menulis kat sini... busy sikit, dgn kerjaya... keluar rumah tak nampak matahari, balik rumah ada bulan je... penat mmg la penat tapi bagi aku, aku rasa 'selesa' dgn kerja yg aku buat, untuk masa ni, sbb apa yg aku buat mmg relate dgn apa yg aku belajar selama 4 tahun dulu, insya allah...

kalau kita lihat pada diri kita, kita boleh dapati yg kita sebenarnya ada berbagai² karakter yg sebenarnya boleh kita 'muncul'kan pada hidup kita... kadangkala bila org memerlukan bantuan kita, kita ber'karakter' sbg seorang yg dapat menolong, walaupun sedikit... bila pula kita memerlukan bantuan, kita ber'karakter' utk meminta bantuan dari org lain... ni semua org tau, kan?

apa yg nak dinyatakan di sini, setakat mana kita ber'karakter' sbg apa yg kita perlu ber'karakter' pada masa yg sesuai... sbg manusia, secara peribadi kita perlu tolerate pada semua keadaan, selagi mana kita pasti yg benda tu tak bertentangan dgn akidah sbg seorang islam... dalam islam juga ada rukhsah (kelonggaran) dan 'azimah (kemestian) masing masing... kita harus identify dan menghadirkan kedua² komponen ini dalam diri kita...

sebenarnya aku rasa sedikit tak selesa dgn apa yg berlaku hari ni... aku rasa sedih, dan aku pernah rasa macam ni beberapa kali sebelum ni... aku paling tak suka perpecahan di kala kesatuan diperlukan!!!

tapi yg pastinya, aku perlu meneruskan perancangan yg sebenarnya dah ada dalam otak ni, tapi tak di'paper'kan... aku yakin sebenarnya ada jalan keluar bagi setiap masalah... yg penting cara kita berusaha untuk mencari jalan keluar dan memilih jalan keluar yg mana yg sesuai dgn kehendak masalah kita...

doakan ketenteraman aku, insya allah... cya l8er...

No comments: