Monday, March 01, 2004

MUDHARAT

assalamualaikum,

hari ni aku sampai ofis pukul 9.05 pg... jammed dekat ampang sampai la ke sg besi... keluar rumah sama je time, tapi tu la, hujan... tuh yg jadi jammed tuh... takpe, skrg nih tgh cover balik time yg aku lambat pagi tadi...

hari ni aku rasa ngantuk sangat... dari kat rumah tadi, pastu dalam kereta, sampai la ke petang nih, aku mengantuk yg teramat sangat... nih pun tgh menaip pun, mata asik nak pejam jek... tak tau la apa nak jadi...

tadi aku baru lepas tengok balik reconciliation yg aku buat last 2 weeks... ada salah kira la pulak... tetiba unreconcile item jadi 5 juta... apa? 5 juta??!! isk isk isk banyaknye... kena la aku mencari dan terus mencari... ada la jumpa sesikit yg boleh diconsider... tapi tak cukup lagi mencapai target... insyaallah akan jumpa esok... berusahalah!!! heheheeh...

insyaallah, aku akan menggunakan segala pengalaman aku utk meneruskan hidup ni... pengalaman dari pelbagai sudut, pelbagai bentuk, dan pelbagai kaedah... tapi yg pastinya, aku terus memerlukan sokongan yg lain dan yg paling penting, keredhaan dariNya... tak guna kalau aku berbuat sesuatu yg Dia tak redha...

pengalaman banyak mengajar... cuma kita kena bijak memilih samada baik atau buruk... pengalaman yg baik akan dapat digunakan, manakala pengalaman yg buruk dapat digunakan utk kita memperbaiki diri kita... namun begitu, tindakan kita janganlah sampai menyusahkan banyak pihak, kalau tak dapat mengelak utk menimbulkan masalah pada beberapa pihak... antara mudharat yg besar dan mudharat yg kecil, adalah lebih baik kita elakkan mudharat yg besar walaupun terpaksa melakukan mudharat yg kecil...

semoga allah sentiasa bersama aku...

wsalam, cya l8er (*.*)/

No comments: