Tuesday, March 01, 2005

UNIT TRUST

assalamualaikum,

alhamdulillah, subhanallah, astaghfirullah, masyaallah... syukur kerana aku masih diberi peluang utk menghirup udara di bumiNya ini... syukur kerana aku masih diberi kekuatan utk meneruskan apa yg telah aku lakukan... syukur juga kerana aku masih diberi peluang utk mencoret lagi di blog ini... semoga allah meredhai apa yg telah aku lakukan...

selama lebih 2 minggu, aku di'hujani' oleh soalan² dari auditor... diorang ni ari tu kata dah nak abis before raya cina, tapi sekarang nih kata nak abiskan by end of this week... ntah² minggu depan dia kata lagi nak abiskan by end of this month pulak...

ada beberapa perkara yg menjadi benda yg mengusutkan fikiran aku nih... walaupun sebenarnya tak la kusut mana, tapi aku pelik, sebab benda nih indirectly terkena kat aku... ye la, kawan aku yg kena... eh, ape la aku melalut nih... nak tido la nih kot...

trust... satu perkataan yg sebenarnya memang subjective bagi aku... ada org, kalau trust, dia biar je pasangan / anak dia buat apa saja... nak terlingkup ke ape ke, dia tak kisah... sebab apa? sebab trust... tapi kan, kalau tak trust cane lak? hmm... kalau tak trust kan, cane lak? ha, pikir sendiri...

bagi aku, dalam berkawan, ataupun apa jua perhubungan, trust adalah satu benda yg paling important, nombor wahid...dengan trust, kita akan rasa tenang dan tidak berprasangka... sebab apa? sebab kita percaya, percaya dengan apa yg pasangan / kawan kita lakukan... eh, apa la aku melalut nih... takde idea la plak... heheheh...

"Many people seem to think it foolish, even superstitious, to believe that the world could still change for the better. And it is true that in winter it is sometimes so bitingly cold that one is tempted to say, 'What do I care if there is a summer; its warmth is no help to me now.' Yes, evil often seems to surpass good. But then, in spite of us, and without our permission, there comes at last an end to the bitter frosts. One morning the wind turns, and there is a thaw. And so I must still have hope."

wallahu a'lam... ;-) cya l8er...

No comments: