Tuesday, March 22, 2005

AMBULAN, POLIS DAN MAT REMPIT


assalamualaikum,

kelatnya mata aku sekarang nih... sungguh mengantuk tak terhingga... kenapa la ngantuk sangat nih... confirm kena balik kul 5.00 petang tepat...

bukak email, aku terbaca satu email yg mengurangkan sikit kelat mata aku nih... tak tau la kalau mata korang tak jugak hilang kelat dia...

======
(source: email)

1. Ambulan

Sebuah kereta memecut dgn laju krn pemandu lewat ke tpt kerja. Kebetulan sebuah ambulan berada dlm kecemasan, semua kenderaan memberi laluan dan pemandu kereta tersebut mengambil kesempatan.
Tiba2 dtg keta peronda polis mengarahkan pemandu tadi berhenti.

Polis : Kenapa awak memandu dlm kelajuan yang melebihi had? Saya akan ambil tindakan terhadap awak.
Pemandu : Tolong la encik, saudara saya berada dlm ambulan tu, tu yang saya ikut dgn laju.
Polis : Awak nak kelentong pun agak² lar. Saya pun tgh ikut ambulan tu, sebab kat dpn sana ada kemalangan.
Pemandu : ???

(At first, aku pun lambat gak nak faham... pastu baca lagi sekali, baru faham... heheh...)

2. Mat Rempit & Polis

Pada suatu hari polis telah buat satu road block....
polis : berenti....pemeriksaan polis
mat rempit : kenapa encik...ada saya buat salah..?
polis : ooo..apa salah awak..??? awak ni naik motor tak pasang lampu, membahayakan keselamatan awak tau...!!
mat rempit : ala.. apa susah encik..! lampu jalan kan banyak.. tgk.. sana lampu, sini lampu, rumah encik pon ada lampu.. rumah saya lagi la ada..

polis berkata dlm hati, "cis... mat rempit ni loyar buruk plak.. nanti ko.. lalu tunduk ke arah tayar motosikal mat rempit dan membuang angin tayar motor mat rempit itu...

mat rempit : weii...!!!! apa ni encik main buang jer angin tayar motor saya... kempis la...

lalu polis tu jawab.......

polis : apa bikin susah.. sana angin,sini angin,rumah aku ada angin.. kat pantai pon ada angin.. kat kedai kipas lagi sedap angin dia..
mat rempit : ??????!!!???... lalu menolak motosikalnya meninggalkan road block polis tu...
polis : hahhahaaaa... padan muka ko...
======

padan muka korang... hahahah...

No comments: