Wednesday, March 03, 2004

KAYA YANG KAYAP

assalamualaikum,

semalam sampai ofis pukul 8.40 pg... lambat lagi utk kali kedua... tapi hari nih kurang sikit kerja, cuma aku study system lagi, sambil cuba buat appointment dgn org CITS utk belajar system... insya allah esok aku jumpa dgn kak fizah dkt cyberjaya nih, pastu ari jumaat, terlanjur aku ada meeting kat melaka, boleh aku jumpa en haizam... ikut planning boleh la kot, tapi tak tau boleh ke tak...

hari nih aku sampai 8.38 pg... CFO punye nama atas aku punye nama, dia datang pukul 8.35 pg, heheh, tapi tuh la, dah 3 hari berturut² aku datang lambat... risau gak nanti performance aku punya evaluation... susah susah...

hari nih aku pergi jumpa publisher dgn en syazali dgn en farol... memula pergi mcgrawhill dkt shah alam, lepas tu pergi johnwiley & son dekat pj, lepastu pergi pulak pearson dkt pj... overall, ok... sampai cyberjaya balik dalam pukul 3 ptg...

tadi dalam pukul 4.30 ptg, aku jumpa en hazian, tanye pasal system, module nih utk apa, module nih utk apa etc... sampai la pukul 6 lebih, baru aku perasan yg aku tak solat asar lagi... astaghfirullah... nasib baik teringat, kalau tak, wallahu a'lam... tapi yg pastinya, yg aku tahu ada 2 condition je yg kita boleh qada' solat kita, bila kita terlupa, dgn bila kita tido... so kalau kita saja² taknak solat ke, ape ke, calculate la berapa banyak kita kena qada'...

kadangkala, as a 'org baru', kita memang susah utk mendapatkan kepercayaan dari org lain... kepercayaan pada diri kita, bukan pada kerja kita... tapi bagi aku, kita kena tau, macam mana utk membuatkan org percaya pada kita... caranya? bergantung pada keadaan, persekitaran, tempat dll... selagi tak bertentangan dgn akidah dan syarak...

wallahu a'lam... cya l8er (*.*)/

No comments: