Thursday, March 11, 2004

FATIHAH

assalamualaikum,

hari nih aku sampai awal, dalam pukul 8.20 pg... tak jammed sangat hari nih, tapi sebenarnya perlu diconsider sebagai jammed la jugak... tapi tak heavy la...

hari nih tak banyak kerja sangat, tapi aku banyak meng'update' file² aku, letak dalam satu file yg lebih senang utk aku access... lain tu, aku pergi business unit, tengok system dia, cuba belajar, dan try utk memahami... mungkin ada ruang² yg perlu dibaiki (memang pun)... silap aribulan, kena tukar je system ICEMS utk BU sekarang nih... tapi benda tu perlu discussion yg lebih lagi, maybe dgn experienced users, ataupun en nan ke, ataupun en hazian ke, dll...

hari sabtu nih aku gi melaka, nak discuss pasal BU system nih dgn en nan, pastu nak jumpa kak raha sekali, nak bagi list of authorised user kat dia, dah baper lama dah dia mintak, sian la pulak kat dia... tapi tu la, yg kena tulis benda tu pun kawan² jugak, tuh yg jadi lambat tu... tapi aku faham, en samsul banyak kerja, boleh la kata dia tak 'jumpa' lg masa utk dia buat benda tu... tapi aku dah remind kat dia banyak kali dah, aku nak benda tu esok sebab aku nak gi melaka, nak pass kat kak raha esoknya...

hari nih aku dapat sedikit kekuatan, kekuatan yg aku tak pasti dari mana (pastinya datang dariNya)... aku bersyukur dgn apa yg aku ada sekarang, dgn apa yg aku alami, dgn apa yg aku telah dapat, dan dgn apa yg akan aku usahakan... kita selalu cakap yg kita nih tak bagus la, jahat la, takde ilmu la... bukan tak boleh nak merendah diri, tapi tak pernah ke kita terpikir, dgn kita bercakap macam tu, kita sebenarnya tak bersyukur dgn apa yg allah beri pada kita... tak ke kita sedar yg sebenarnya, ada org lagi malang dari kita, lebih teruk dari kita sebenarnya? mana letaknya rasa syukur kita pada Dia? setiap hari kita solat, baca fatihah 'alhamdulillahi rabbil 'alamin'... tapi adakah kita menghayati sebenarnya fatihah kita? 'segala puji bagi allah, tuhan sekelian alam'... adakah kita betul² menghayati maksud fatihah yg kita baca?

semoga allah mengampunkan segala dosa² aku, dulu, kini dan selamanya.... amin...

wallahu a'lam... cya l8er (*.*)/

No comments: