Thursday, July 13, 2006

OH MY DEAR... I'M SORRY (SIRI KERETAKU OH KERETAKU...)


assalamualaikum,

inilah rupa kereta aku sebelum kejadian malam semalam (gambar diambil sehari lepas balik dari london)...




semalam, masa on the way balik dari ofis (aku keluar ofis lebih kurang pukul 9 mlm), ditakdirkan aku mengalami sebuah kemalangan di km berapa ntah kat mrr2 berhampiran hospital pantai cheras... lebih kurang pukul 10.05 mlm di tempat kejadian, sebuah kereta honda jazz warna biru membuat emergency brake, sebab kat sebelah kiri (susur masuk dari cheras) ada road-block... aku pun apa lagi, buat la jugak emergency brake... malangnya kereta wira belakang tak sempat nak buat emergency brake, dan sudah hentam kereta aku dari belakang...




nak dijadikan penyedap kereta, ada satu lagi kereta hentam jugak belakang kereta wira tu... kereta mercedes... sekali lagi, aku pun kena la hentam dek kereta wira tu...




masa kereta wira tu hentam kereta aku, hentaman tu dah menolak kereta aku ke hadapan, dan aku pun turut la hentam kereta honda jazz kaler biru tu... tapi ntah sebab apa (roadtax mati ke, insurance terbang ke) kereta honda tu dah larikan diri dari tempat kejadian...




semalam gak aku setelkan report polis dekat balai polis jln bandar, angkut barang dari kereta dll... tadi aku gi workshop tengok balik kereta aku + hantar sumer dokumen eg: insurance policy, grant, etc... adjuster pun dah datang n click² gambar kereta aku nak buat claim kat insurance si wira tu... aku pun tanye la si adjuster tu, agak² berapa lama la awek aku nih masuk wad... dia kata paling kejap pun 3 minggu... waaa!!!




so aku rasa dalam sebulan ni, aku akan jadi seperti dwen yg still study kat mmu : pergi mana² naik LRT, tumpang kawan etc... takziah utk diri aku sendiri...

apa² pun, aku bersyukur sebab aku tak injured sikit pun, cuma pipi aku ada la calar sket sebab cermin belakang pecah kot, + kedua² tangan aku lenguh lagi, sebab aku pegang steering taknak bagi kereta aku terpusing mana² masa kena hentam dari blakang malam tadi...

allah masih sayangkan aku, dan bagi peluang utk aku menghirup udaranya...

wallahu a'lam...

No comments: