Saturday, July 22, 2006

CORETAN MERAPU...


assalamualaikum,

aku masuk keje kat mmu in feb 2004... masa tu CFO kat sini was a woman, workoholic woman... berdedikasi, jatidiri kuat, yakin boleh dll yg positivelah ada pada dia heheheheh... byk yg experience yg aku gain masa kerja bawah dia...

dia suka utk bg aku prepare slide presentation dia, walaupun dia ada secretary... its ok for me, sbb bukannya susah sngat nak prepare slide... cuma sometimes kita kena creative sket nak buat slide tu... aku nih takde la creative sangat, sket² tuh boleh la kot...

masa buat slide for her, banyak benda yg aku belajar, especially about how to do writing for slides: how to present our idea to difference type of audiences (students, staffs, outsiders etc), ada caranya, yg aku sbnrnya tak terpk yg dia ada idea camtu... huhuhuhu, ye la, nama lagi boss...

antara word baru yg aku belajar ialah D-day... D-day to sebenarnya kependekkan (akronim) kepada dooms-day, or jugdement day... masa buat slides tu, D-day digunakan for hari yg students tak boleh nak buat add/drop for their courses... kalau nak drop pun, takleh dapat refund...

masa aku surf blog org lain, aku nampak gak org pakai D-day nih, tapi aku tak sure penggunaan D-day tu betul or tak... for eg: D-day dibuat utk hari perkahwinan, or hari ulangtahun, org hari baby dlm perut nak due, or apa² hari yg sebenarnya hari yg bermakna utk kita... ntah, heheheh... kalau aku, taknak la kot letak tarikh kahwin aku as a D-day... huhuhuhu...

mungkin aku tak faham D-day tu dari satu aspect je kot, dari aspect yg lain, D-day maybe boleh digunakan utk hari² yg memorable buat kita... kot...

ok lah, abis dah coretan merapu ari ni... aku tgh tunggu adik aku keluar toilet nih, nak mandi heheheheh...

wsalam, cya l8er... (*.*)/

No comments: