Friday, August 06, 2004

THE REASON?

assalamualaikum,

isk, dah nak dekat sebulan tak update rupanye... isk isk isk... sibuk sangat ke aku nih? ntah la... Dia je yg tahu... tention pun ada, penat pun ada, malas tu takyah cakap la, memang 'juara' dalam ranking 'alasan tak consistent dgn blog' :D...

sekarang ni, busy dgn internal audit pulak... last month, sibuk dgn billing system audit, skrg nih dgn audit on management acc pulak... isk isk isk... kenapa kena audit² ha? kalau tak audit, tak boleh ke?

sepatutnya, hari ni sampai ahad, aku kena pergi masuk kem, dekat segamat... wataniah tu... mana taknye, dalam offer letter ada state pasal kena jadi wataniah nih... aku ingat dah keje nih boleh la elak dari askar/wataniah/dll yg sewaktu dgnnya, rerupanya tak dapat lari jugak... tapi nasib baik la boss aku tak bagi pergi, kebetulan, esok ada OMS - organizational management seminar, dekat campus... aku kena bagi briefing kat clubs & societies' committee... teringat pulak masa zaman belajar dulu... masa kat melaka dulu, nama dia seminar kepimpinan dan setiausahaan, if i'm not mistaken... last week kat melaka, this week kat cyberjaya pulak...

problem? macam biasa la, mestih ada prob punye... yg terbaru, semalam pn noraini suruh aku investigate, kenapa amount kat cheque tak sama dgn amount kat sebelah atas kertas yg ada cheque tu... aku dah agak dah sebenarnye semalam, and dah explain kat boss aku tu... tp aku agreed jugak, kena ada control kat system... takpe la, lagi pun dia suruh aku buat in written... kali ni aku nekad, aku kena jugak cakap problem user ni, yg taknak berhati² bila key-in data...

dekat MBA centre pun ada problem jugak... berbalas² mail pulak dorang ni... last², ICEMS jugak jadi mangsa... ada ke patut? dorang tak tengok ke, yg staff dorang tu tak pandai guna computer? nih yg nak angin nih...

kengkadang, kalau kita terlampau 'melayan' masalah org nih, sakit hati kita dibuatnya... sometimes i feel demotivated... dah slowtalk dah dgn boss, nasib baik la dia faham... cuma sampai bila aku boleh terus agressive macam aku start² keje kat mmu nih...

ya allah, kuatkanlah semangat aku untuk menghadapi ujianMu...

cya l8er... wsalam (*.*)/

No comments: