Saturday, July 10, 2004

EURO 2004...

assalamualaikum,

subhanallah, aku masih dapat menghirup udaraNya... rasanya lebih 3 minggu tak update blog ni... dulu awal² penglibatan aku dalam dunia blog nih, ada masanya sehari tu aku sanggup tulis 2 3 kali... sekarang ni, nak dapat sekali dalam seminggu pun cukup susah... betul la, memang ini satu cabaran yg memerlukan aku utk pandai mencari masa...

minggu lepas, aku pergi la tengok² kat anjung kat putrajaya tu, konon² nak beli kereta la... sekali esoknya, terus jadi heheheh.... memang aku saje cari yg ready stock... memula cadangnya nak pakai yg 1.1 punya, tapi salesman tu pun tak confirm bila ada kat market, so aku pun balik la ke ofis dgn perasaan yg hampa la sikit, walaupun tak sangat... bagi aku, aku bukannya urgent sangat nak pakai kereta, tapi aku rasa dah tak larat aku nak tumpang kereta org lain lagi... menyusahkan dia dan aku pun sebenarnya kena ikut time dia... apa² pun, aku banyak² berterima kasih kat dia sebab selama 5 bulan aku kerja kat MMU ni, aku ikut dia dari rumah aku nih...

so, minggu ni hari rabu lepas, bermulalah satu lagi sejarah dalam hidup aku... i've my own car!!! heheheh... so aku boleh la melihat ke depan setapak lagi, mungkin ke arah mempunyai rumah sendiri, mungkin? investment ni, utk hari tua aku jugak, bukan org lain... tapi, kalau tengok pada keadaan sekarang, mungkin tak mengizinkan aku tengok rumah pulak kot... mungkin 6 7 bulan lagi ke, ataupun 1 2 tahun ke, who knows? tapi alhamdulillah setakat ni, 'skrip' hidup aku yg dah aku garap dulu, still aku dapat ikut... semoga nikmat ini adalah nikmat yg diredhai olehNya...

kerja!!! selain masalah dgn user, aku turut menghadapi masalah dgn system analyst aku pulak... isk isk isk... kuat gaduh rupanya aku ni ye? puncanya, ke'selamba'an aku ni dah melampaui batas... aku tersedar, yg sebenarnya, bukan semua org boleh cope dgn cara aku, dgn percakapan aku yg ibarat 'mulut takde insurans'... aku realized mmg salah aku, dan alhamdulillah, semuanya dah jadi macam biasa...

sekarang ni tengah sibuk dgn interim audit... internal auditor dari telekom datang ke MMU, nak buat pasal billing system audit... isk isk isk, banyak la pulak tanye si auditor ni... dia tak tau ke yg aku ni baru je ambik alih task billing operation tu dari APAC trimester ni? entah la labu... yg penting, most of the things yg dia nak, aku dapat sediakan...

esok aku akan ke melaka, bebudak usrah buat EURO... ganas tu tajuk program dia... EURO maksudnya Evolusi Usrah Rohani Optimis... harapnya tajuk yg dibuat itu bukan sekadar nak 'cukup korum' ejaan jek, tapi benar² ada meaning yg tersendiri...

semoga allah sentiasa meng'istiqamah'kan aku dalam hal² yg Dia redhai... amin...

wallahu a'lam, cya l8er (*.*)/

No comments: