Saturday, December 04, 2004

VERSION 1.01

assalamualaikum,

rasanya nak dekat sebulan tak update nih... memang banyak betul cabaran bilamana kita nak istiqamah dalam sesuatu perkara... bukan perkara ibadah sahaja, tetapi perkara seharian kita... nak istiqamah memang memerlukan satu kekuatan; kekuatan yg memerlukan sepenuh tumpuan kita utk membuat perkara tersebut... kita cuba nak jadikan ianya satu 'tradisi' atau routine pada diri kita, tapi sejauh manakah kita kuat utk ambil benda tu jadikan 'tradisi' pada diri kita?

hari nih masuk 21 syawal 1425... bermakna dah 21 hari kita 'beraya'... tak hairan la kalau ada lagi yg buat open house sekarnag nih... aku pun tgh menunggu nak pergi open house sebenarnya... dekat umah hadi dgn kak shima... plannya nak gi dengan azim tapi atas sebab² yg tak dapat dielakkan, aku terpaksa pergi sendiri... tak kisah la, panas sikit kereta aku tu, tak sejuk jek...

last week, ada 2 benda besar berlaku dekat diri aku... first sekali, kakak aku kawin... APA? KAKAK AKU KAWIN? haah, kakak aku kawin... yg bestnya (best ke? tak kot), clash dgn cord dgn nida kawin... sedih pun ye jugak lah, sebab tak dapat gi teluk intan, umah nida... sorry ye nida, cord, insya allah i'll be at terengganu / johor nexttime... kena datang jugak, tak kira...

so lepas nih, semua sedara mara aku belah abah dgn mak aku tengok aku... antara dialog yg popular masa kenduri lastweek ialah "akak dah lepas, lepas nih duan pulak lah"... heheheh... memang popular... aku pun dengan penuh ke'ayu'an dan kelembutan menjawap 'tembakan' diorang "lambat lagi kot, nak tunggu adik adik settle dulu... (boleh ke?)

sekarang nih, tgh busy balik dgn audit... PwC yg ntah ape ape tu tak buat audit on bank reconciliation lagi... dah la letak benda outstanding ntah hape hape... ade ke patut; kitorang dah antar semua benda yg dia mintak, dia boleh lagi letak kat outstanding items? tak patut tak patut... ha jawap la wakil PwC yg baca blog nih... lepas tu report kat telekom yg kitorang ada banyak benda yg outstanding... kalau akulah boss kat mmu tu, dan ada pengaruh kat telekom, memang aku propose tukar auditor jek... abis citer...

sekali lagi, sebab aku jaga general ledger, aku lah yg kena jadi coordinator utk audit kali nih... auditor dari PwC akan masuk on 15th december... so macam biasa, kekecohan akan terus berlaku sehingga tarikh tersebut... buat mereka² yg terlibat secara langsung dgn aku, aku minta maaf kalau tak dapat memuaskan hati semua pihak... mintamaaf banyak²...

semenjak dua menjak nih memang banyak benda yg terjadi kat aku, yg membuatkan aku berfikir... aku yakin, ini satu ujian dari allah yg memerlukan aku menambahkan usaha aku utk mencari redhaNya... demi allah, apa yg aku lakukan dalam hidup aku nih, semata² supaya allah redha dekat aku... bila allah dah redha, semuanya akan menjadi mudah, banyak perkara yg senang dilakukan...

alamak, org depan umah ajak makan la... nanti lah sambung blog nih...

wallahu a'lam...

No comments: