Wednesday, January 28, 2004

SWIMMING POOL

assalamualaikum, sobaahalkhair, smlt pagi, goodmorning :D

pagi ni awal la gak bangun, sebab ada kerja sikit nak setel pagi nih... heheheh, kalau tak atas katil lagi le kot... next week aku start kerja kat tempat baru... kat mana? kat universiti terchenta, MMU... tapi kat kampus cyberjaya la... kenapa dorang letak aku kat cyberjaya?

aku lebih prefer kat melaka sebenarnya... kat melaka la aku kenal dgn life... before tu kat RMC pun aku kenal dgn life jugak, kat SRKTM pun aku kenal dgn life gak... tapi kat mmu melaka tu, aku kenal dgn satu life yg memang aku tercari² before tu... life yg insyaallah, menjamin hidup aku, kalau tak di dunia pun, di akhirat...

pagi ni nak citer ape aaa? heheheh, ada pun... sekali lagi, i like to think, and i want all the readers to think... dalam quran, allah ada mengatakan bahawa, manusia takkan berubah selagi dia tidak mengubah nasibnya sendiri (ar-r'ad, 11)... dalam satu ayat lain, Dia kata bahawa apabila Ia nak adanya sesuatu tu, Ia cakap kat benda tu, 'jadilah engkau' and benda tu terus jadi (yaasiin, 82)... cuba kita fikirkan, apa sebenarnya yg Dia nak dari ayat² yg Dia firmankan ni... kalau nak ditengokkan, kedua-duanya adalah 2 ayat yg berbeza perlaksanaannya... cuma kita kena fikirkan dari sudut ilmiah, persamaan dan rentetan drp 2 2 ayat ni...

hidup ini adalah satu kehidupan yg penuh dgn persaingan... sana bersaing, sini bersaing, kat sek rendah bersaing, kat padang bola bersaing, kat dalam swimming pool pun bersaing... siapa yg kuat, yg pantas, yg cekap, dia lah yg menang... tapi adakah yg kalah tu adalah seorang yg tak kuat, tak pantas dan tak cekap?

heheheh... best la pulak buat org berfikir... heheheh... nanti kita sambung ek? cya l8er (*.*)/

*ayat quran di atas adalah disampaikan dgn cara aku sendiri, yg insyaallah tak lari maksudnya dari maksud sebenar... moga allah mengampunkan dosa² kita yg telah lepas, yg sedang kita lakukan dan yg akan kita lakukan.... amin...

No comments: