Tuesday, January 27, 2004

BAIK?

assalamualaikum,

hari ni, hari yg bermakna utk hidup aku, insya allah... permulaannya telah berlaku dan insyaallah, kita akan tahu kesudahannya nanti... aku berharap semoga allah menunjukkan jalan keluar utk aku, utk membuat keputusan yg terbaik utk hidup aku...

tadi aku terbukak kotak ajaib kat bilik aku nih... tetiba segala kenangan lama mengimbau kembali di benak sanubari aku ni (cheh, ayat :Þ) tapi betul la, teringat balik zaman memuda dulu... zaman masa beta, gamma dgn delta... pastu teringat pulak mereka² yg banyak support aku masa tu, dan benda² yg berlaku masa tu... semuanya mmg mengajar aku menjadi 'manusia', walaupun sebelum ni aku pun memang manusia... manusia yg lebih baik, kalau tak yg terbaik... boleh jadi ape yg kita fikirkan baik, tidak baik bagi kita; dan boleh jadi apa yg kita fikirkan tidak baik, baik bagi kita (firman allah)... sama² la kita fikirkan, adakah setiap tindakan yg kita ambil tu, adalah yg terbaik utk kita, atau sekadar satu 'pelengkap' utk kita meneruskan hidup kita kepada yg lebih baik...

wallahu a'lam... cya l8er (*.*)/

No comments: