Thursday, April 21, 2005

(SO CALLED) FRIENDLY REMINDER...


assalamualaikum...

sekadar makluman :

apa-apa posting yg aku buat kat sini, selain daripada perkongsian bahan yg didapati dari email aku, adalah dihasilkan sendiri oleh aku... oleh itu, mana-mana posting yg agak sensitif, tak lain tak bukan adalah melibatkan diri aku, bukan diri orang lain... berdasarkan pengalaman aku yg pernah mengalami benda itu, bukan pengalaman org lain, atau bukan ditujukan utk orang lain...

oleh yang demikian, aku harap sangat pada sesiapa yg membaca atau mengikuti blog aku, agar tidak mengaitkan posting aku kepada individu-individu tertentu, WALAUPUN nampak macam related dengan individu-individu tersebut... ini boleh menimbulkan salah faham dan seterusnya akan boleh menimbulkan syak wasangka pada org lain, padahal sebenarnya pihak lain takde kaitan dengan posting aku nih...

aku menulis berdasarkan pengalaman aku sendiri... kalau aku tulis pasal kecewa, itu bermakna aku yang kecewa... kalau aku tulis pasal jeles, itu bermakna aku yang jeles... tak adil jika posting aku dikaitkan pada individu-individu tertentu, sedangkan korang tak tahu yg sebenarnya posting aku tu utk siapa, ataupun utk apa... assumption yg dibuat bakal mengundang benda yg lebih besar utk berlaku...

sekadar ingin berkongsi... sekali lagi, ini posting yg melibatkan DIRI AKU SAHAJA, bukan diri orang lain... tapi kalau korang taknak dengar / taknak percaya, dan kalau berlaku sesuatu yg tidak diingini, jangan cakap aku yg jadi punca...

wallahu a'lam...

No comments: