Monday, April 11, 2005

JELES JELES JELES!!!


assalamualaikum,

aku merasa terpanggil utk buat posting ini... ini berkaitan dgn cemburu @ jeles @ jaki dll, yg seerti... jeles memang banyak maksudnya, jeles terhadap kelebihan org lain, jeles terhadap kebaikan org lain, jeles terhadap apa sahaja... asal namanya jeles, sudah pastinya kita kena cek sama ada jeles tu bagus atau tidak...

okie, kecikkan scope... jeles terhadap girlfriend / boyfriend masing²... bagi aku, ada benda yg kita boleh jeles, ataupun jeles sesikit... tapi kalau dah setiap pergerakan pasangan pun korang nak jeles, cek la balik, korang percaya ke atau tidak dengan pasangan korang tu... kalau dah jeles sangat, ikat je pasangan korang tu, simpan dalam kotak ke, dalam peti ais ke dll... jangan bagi bercampur dengan org lain... nanti korang pulak yg jeles!!!

satu lagi, kalau korang jeles pasangan korang buat something, korang tak terpikir ke yg pasangan korang tu boleh jeles jugak dgn apa yg korang buat tu? come on la... jangan jadi budak², jeles membuta tuli... kalau setiap pergerakan pasangan korang tu, korang nak perhati, nak tau, mana pergi privacy pasangan korang tu? betul, itu hak korang, tapi apa pulak hak dia sebagai manusia yg sama² hidup kat muka bumi ni?

lagi satu, bagi aku, aku tak kisah la kalau org² yg jeles ni dah berkahwin... itu hak korang, tapi tak ke korang terpikir, kalau korang belum kahwin lagi, tindakan korang tu akan membuatkan pasangan korang rasa terkongkong?

fikir balik apa tindakan korang... fikir secara rasional, secara matang... fikir sebagai manusia yang ada hati, ada akal utk berfikir... yg penting, TRUST!!! PERCAYA PADA PASANGAN KORANG TU... MANA LETAKNYA KEPERCAYAAN KORANG YG KORANG 'BAJA'KAN MASA MULA² BERCINTA DULU???

maafkan aku kalau post ini macam 'berangin' sikit... tapi aku cakap berdasarkan pengalaman aku sendiri (yang pernah jeles), bukan pengalaman org lain...

wallahu a'lam...

No comments: