Wednesday, April 13, 2005

KAIN BATIK + SANDLE


(perbualan berlaku di sebuah pejabat di cyberjaya)

dean (lelaki, bukan nama sebenar) : hmmm, tzar... tanya sket leh tak?
tzar (perempuan, pun bukan nama sebenar) : apa dia dean?
dean : kenapa, perempuan boleh pakai baju selamba je pergi keje?
tzar : eh, sapa cakap? kitorang pun kena pakai elok² tau, pakai pakaian yg kemas, tak pun pakai baju kurung ke...
dean : ye ke? saya tengok perempuan pakai gi keje macam pakai baju basahan je kat rumah...
tzar : eh mana ada la... awak tu biar betul...
dean : apa lak tak betul... ramai je saya tengok perempuan pakai kain batik je pergi keje... boleh plak?
tzar : uiks, itu bukan kain batik la awak... tu kan sejenis baju kurung jugak...
dean : eleh, ye la tu... hari nih je, saya nampak ada 3 org pakai kain batik pergi kerja... memang tak adil betul la...
tzar : mengarut la awak nih...
dean : lagi satu, kenapa kan, kalau lelaki, kitorang kena pakai kasut kulit, siap dgn stokin lagi pergi keja... tp kalau perempuan, main sarung sandle jek... tu pun dah kira 'formal' habis dah... sandle pun, ada yg saya tengok, macam sandle kat rumah saya buat pergi masuk toilet... memang tak adil la...
tzar : ah mengarut la awak nih... kitorang bukan apa, kalau masa dah dihabiskan utk pakai kasut + stokin berbagai, pastu nak gosok baju 'formal' la, tak pakai kain batik, abis tu bila masanya kitorang nak make-up, touch-up semua?
dean : kalau tak make-up, tak boleh ke?
tzar : .......

(perbualan terhenti apabila dean mendapat panggilan dari bosnya)

p/s : cerita ini sekadar rekaan aku, tak berkaitan yg masih hidup ataupun mati...

No comments: