Monday, October 23, 2006

(INI BUKAN KHUTBAH RAYA)


assalamualaikum,

allahu akbar.. allahu akbar.. allahu akbar.. walillahilhamd...

alhamdulillah, telah genap 30 hari kita menjalani ibadah puasa... dan sudah genap 30 hari kita meninggalkan usia lampau kita... di manakah puasa kita? sempurna, atau sederhana, ataupun sekadar puasa biasa sahaja?

kitalah yg boleh menilai puasa kita sendiri, selain allah... kita sahaja yg tahu apakah amalan kita dapat menjamin kedudukan kita nanti... kita sahaja yg dapat mengagak samada kita sudah menggunakan kesempatan sepenuhnya di bulan ramadhan ini...

aku pun taknak cakap banyak², sebab nak prepare for tomorrow... mcm tahun lepas, aku akan balik batu pahat, johor pada esok hari selepas solat sunat hari raya insyaallah... di sini aku nak ambik kesempatan utk mengucapkan SELAMAT HARI RAYA 'IDUL-FITR kpd semua sekali yg mengenali dan tidak mengenali diri aku... minta maaf sepenuhnya di atas kesilapan yg telah aku lakukan selama aku hidup di bumi allah ini... kepada semua pihak, yg pernah tersinggung dgn aku, aku minta maaf... mungkin rancangan aku tak bertetapan dgn rancangan allah, yg semestinya perancang yg maha hebat di seantero alam ini...

selamat hari raya sekali lagi... maaf zahir dan batin...

~mohd noridzuan md arif~

No comments: