Friday, October 06, 2006

13 RAMADHAN...



assalamualaikum,

alhamdulillah, dah masuk hari ke-13 kita berpuasa, dan tinggal lebih kurang 17 hari lagi kita bulan yg kita tunggu selama ni akan meninggalkan kita... dan dah lebih 18 tahun aku berpuasa (ambik 7 tahun umur dah tau posa sesikit heheheh)... dalam masa tu, macam² dugaan dan cabaran dalam aku face dalam bulan puasa nih... ada yg boleh lulus, ada yg gagal... tp insya allah, selagi hayat dikandung badan, aku akan ambik peluang² yg allah sediakan utk hambaNya di bulan puasa nih...

kejap lagi ada risk management seminar... ada facilitator dari TM akan buat workshop... event managernya aku... dari identify the participants, sampai la ke hari nih... nasib baik materials semua TM yg sedia... kalau tak, mau mati kering aku dlm bulan puasa nih...

kerja, mcm biasa, under control... adakalanya aku rasa macam aku nih takde kerja sangat... tp maybe semua kerja dah disusun as it is, so aku yg rasa je kot... maybe last time, aku punya kerja overload, n bila dah biasa overload, kita akan rasa macam kita boring jek bila kita buat kerja yg tak banyak sangat workload dia... ape le aku cakap nih...

"kita merancang, allah pun merancang... rancangan siapa yg berjaya nanti? of course la rancangan allah... so apa yg boleh kita buat? berdoa dan berharap semoga rancangan kita selari dgn rancangan Dia..."

20hb nih kakak aku balik dari london, cuti raya... huhuhuhu dapat la aku jumpa anak buah aku buat pertama kalinya... hari tu aku balik malaysia dulu, tak sempat tunggu akak aku bersalin... tengok gambar² dia, besaq jugak si nabila tuh... maknya pun besaq jugak ahaks...



lepas raya nih aku agak sibuk... banyak aktiviti yg dah dirancang... maklumla, akak aku dgn family dia dah balik, so penuh jugak la hari² nanti... ada juga yg perlu diadakan utk penerusan hidup... hanya allah yg boleh melancarkan segala urusan yg kita rancangkan...


dah pukul 8.15 pg nih, aku ingat nak nap kejap kat ofis nih, tp tak ngantuk pulak... biasala, org yg sampai ofis kul 7.30pg everyday, apa lagi nak buat bila ofis hr start 8.30pg? tido je la hehehehe...

semoga allah memudahkan segala urusanku... amin...

wsalam... pen off...

No comments: