Tuesday, May 11, 2004

I'M BACK!!!

assalamualaikum,

fuh, lama sungguh aku tak upload blog nih... serious mmg sangat busy sekarang nih, since end of april. i was in melaka that time, helped my CFO to give the briefing to the new students... i just prepared the slide, not gave the briefing... tapi sebab aku dah prepare powerpoint dia, so aku la yg kena jugak mengclick² powerpoint dia tuh... aku kat melaka ari jumaat, sabtu, ahad, isnin, selasa dgn khamis... ari rabu briefing kat cyberjaya... ada student yg responsive, ada group yg 'mengantuk'kan... tapi overall, aku respect dekat my boss, sebab cara dia nak convey message about finance to the new student, mmg aku pun tak terfikir la sebenarnya... ada yg direct, ada yg indirect, diselitkan dgn midi lagu whitney houston - one moment in time, pastu campur dgn gimmick yg aku reka (kuang kuang kuang) dgn dibackgroundkan lagu europe - the final countdown... memang tak dapat aku fikir la sebenarnya, the way how she want to convey the message...

lepas tu, aku dikejutkan dgn beberapa perkara la... aku kena pegang general ledger (GL) dgn Billing... isk isk isk, dah la berat, dgn system pun aku tak terkejar, ditambahkan pulak dgn yg baru nih... banyak la pulak aku kena belajar nih... takpe takpe, sokongan moral dan intelek amat diperlukan buat masa nih....

aku baru abis siapkan flowchart utk billing nih... pastu puan suruh cater utk undergraduate, post graduate dgn general debtors... yg undergrad dgn others tu ok la kot, tapi yg post grad la susah sikit, dorang nih dulu buat sendiri, by faculty... sekarang nih kalau nak dicentralizekan under finance, kena la aku belajar dulu process dia sekarang...

ada banyak perkara yg berlaku 2 3 menjak nih... may He bless me forever... semoga apa yg aku buat mendapat redhaNya... semoga petunjuk yg aku dapat merupakan petunjuk yg benar dan semoga perjalanan aku menujuNya melalui jalan yg benar...

wsalam, cya l8er (*.*)/

No comments: