Monday, April 19, 2004

BLUR

assalamualaikum,

kuang kuang kuang... lamanya tak update... entah la, bukannya malas, tapi kerja banyak kot... biasa la, manusia, tak pernah nak mengakui silap sendiri heheheh... tapi betul tau, memang banyak kerja, nak update pun bukan tak sempat, tapi tak dapat nak bukak template nak update blog nih...

seminggu rasanya selepas aku aku last update blog nih, banyak benda yg berlaku... ada yg gembira, ada yg sedih, ada yg membuatkan aku berfikir, ada yg membuatkan aku rasa tertekan dsb... tapi semuanya ada hikmah, dan ceritanya... cuma aku yg kena pandai berfikir, apa sebenarnya yg Dia nak tunjuk kat aku...

minggu lepas, ada training on student module... buat dekat melaka... overall, ok la, banyak problem yg dijumpai... yg penatnya org² CITS2 la, esther and the gang... tapi aku tak nampak sangat sebenarnya system punya error, tapi user yg punya error... semua ada ego sendiri, malas nak buat kerja banyak sikit, semua nak benda depan mata jek... tak kurang jugak yg tak tau apa yg patut diorang buat... sampai ada benda yg tidak diketahui, siapakah 'pemilik'nya, siapa punya tanggungjawab...

minggu lepas jugak ada meeting dekat melaka... macam budak kecik punya meeting, bosan jek aku... semua nak tuding finance... korang ingat finance nih kena buat semua kerja ke? abis tu korang nak makan gaji buta? ntah la, aku angin la jugak hari tu, terus aku bersuara la sikit kat dalam meeting tu... ntah la... last² aku yg dapat banyak kerja... isk isk isk...

hari jumaat tu, boss aku bagi lagi satu unit suruh aku jaga... billing... tapi utk sementara la, sementara staff baru masuk kat finance nih... so macam biasa, aku kena buat dia punya flowchart la, bosan betul la...

hari sabtu aku pergi PD dgn staff kat finance nih... yg bawak family dalam 4 family, pastu yg lain tu staff bujang... tido dekat desa lagoon, sebelah regency... tempat dia quite best, ada privacy... ada swimming pool, so aku mandi dkt swimming pool jek, sekali je mandi kat laut...

semalam, ada benda yg berlaku kat diri aku... membuatkan aku bengang tak ingat punya la... ada sesuatu yg berlaku, yg rasanya tak perlulah aku type kat sini... cuma apa yg aku harapkan, cuba kita fikir, apa yg diorang rasa kalau org lain buat benda yg diorang tak suka... tu je... mungkin itu satu ujian kesabaran utk aku, dan nyatalah aku gagal utk bersabar...

semoga allah mengampunkan dosa aku... amin...

wassalam...

No comments: