Monday, March 20, 2006

I'M SORRY DEAR...


assalamualaikum...

alhamdulillah, aku 'selamat' pergi ke kenduri abby semalam (bukan abby selamat diijabkabulkan heheheh)... dan first time jugak la semalam minyak kereta aku habis kekering-kontangan dalam kereta aku...

pukul 11 lebih pagi, aku terlintas utk sms abby... "abby, aku tak dapat baca doa kat wedding ko la, aku pergi lambat sket, ada hal sket..." ntah kenapa, bukan aku taknak baca, tapi aku rasa macam tak sedap hati plak...

pukul 12, faizal datang rumah, dan kitorang terus gi umah azim amik dia sekali nak gi shah alam wedding abby... lepas keluar je traffic light kat depan giant taman melawati tu, aku dah rasa lain macam... just before exit kat wangsa maju, aku dah cuak, sebab bila aku press minyak, kereta aku mengaum kuat, dan taknak jalan... "alamak, kantoi dah nih, confirm..." aku terus pasang hazard light, masuk kiri (sebab dkt situ ada petronas), jadi ambulans kejap potong queue, langgar trafiic light sambil berharap pada momentum kereta yg tengah laju masa tu... lepas je masuk simpang kiri, terus dah tak boleh gerak dah, dan engine pun mati... uhuhuhuhu...

pikir² macam mana nak isi minyak (stesen minyak kat seberang jalan je, tak la jauh sangat), aku terus terpikir yg aku ada botol kat boot aku... aku amik, buang air kosong yg kat dalam tu, terus gi petronas nak isi minyak...

"kak, botol ni berapa agak² boleh isi?" aku tanya... "biasanya 2 ringget jek"...

lepas isi, aku terus balik ke kereta aku, isi dalam tank... start² still tak boleh nak start...

aku pun pegi le menapak lagi... isi lagi 2 ringget, balik ke kereta... pun stil tak boleh start lagi...

lepas tu, faizal lak amik giliran... dia pergi isi hampir penuh, RM2.90... lepas isi kat tank kereta aku, still tak boleh nak start.... alamak, apehal nih, takkan nak sampai full tank kot... heheheh...

lepas tu, azim plak isi, RM2.80... baru la kereta aku boleh start... saje dia ni, manja sangat... baru first time le sayang, abg tak isi minyak... takkan nak merajuk kot... i'm sorry, abg tak buat lagi okie? abg promise... (uhuhuhuhuhu)

tengok jam, dah pukul 12.45 tgh hari... apa lagi, bak persis fisichella yg menang F1 semalam kat sepang, aku pun cilok mencilok ikut jalan genting klang, ikut bulatan pahang, ikut pekeliling, ikut jalan apentah, pastu masuk federal highway, terus ke shah alam... sampai sana dalam pukul 1.30 tgh hari...

alhamdulillah, kebetulan masa aku sampai, abby tengah bersanding... ok la tu, on time jugak la kot... seb baik aku dah cakap abby yg aku tak dapat nak baca doa (sorry cord, aku rasa instinct aku nih kuat lagi heheheh)...

wedding abby not bad, buat dekat dewan jubli perak, bangunan SUK shah alam... abby, tahniah! semoga berbahagia dunia akhirat... SELAMAT BERJUANG!!! *wink wink*

dah, tak tau nak citer ape lagi... so moral of the story : bila lampu tank kat kereta tu dah stay je, tak blink² lagi, cepat² la cari petrol kiosk... hahahahah...

wallahu a'lam...

p/s : sapa la sebar gosip aku nak kawin tahun nih?

No comments: