Thursday, November 19, 2009

Awak macam tu ke?

by:seperti biasa mrs dwen yang... (x reti-reti lagi).

Macam tu, macam apa? ala, macam tu lah macam gitu-gitu. Ha??. apa punya statement daa. Takdelah, aku rasa mungkin kebanyakan orang yang bekerja akan mengalami situasi ni. Siapa yang tak pernah tu.. kalau aku nak keje kat situ bole tak? hehe.

Pernah tak, bila time buat kerja semua orang harapkan kita, semua takut salah, takut nak buat sebab nanti kena kutuk kalau salah. Masing-masing tolak menolak. Akhirnya bila kita yang keluarkan idea dan kita juga yang beranikan diri membuat perkara tersebut, bila tiba dapat pujian or recognition orang lain pulak yang sibuk. sakit hati kan?

Biasakan, orang dalam dunia yang suka ambil kesempatan pada org lain. Padahal bukan dia yang buat kerja, orang lain punya usaha. Ada jugak bos yang kaki menipu. Nak selamatkan diri tuduh pulak orang lain walhal, orang yang dituduh tak tau menahu sampailah terkantoi.

Ada jugak, ni lagi biasa. Orang yang mulutnya tak benti mengutuk majikan or company."huh, apa punya company, bagi bonus ciput", dan dari mulutnya tak pernah berhenti dari bertasbih mengeluarkan kata-kata yang keji seolah-olah dia orang yang layak pegang jawatan tu. Tapi yang herannya orang macamni sanggup kerja sampai bertahun-tahun ada yang sampai puluh tahun kerja situ, yang bagi anak bini makan dari gaji yang company dikutuknya tu beri.

Nak je, aku cakap en dot.. dot or pn dot dot, apa kata awak berenti keje je dari sini. Ada pun menyusahkan orang!!. boley??

No comments: