Friday, June 01, 2007

LONDON IN MEMORY...


assalamualaikum...

huhu... ingat dapat sambung balik weekend last week, tp tak sempat la... so nak sambung hari nih la, bleh? bleh kot...

hmmm nak citer pasal ape ye? oo pasal cuti-cuti malaysia... 9hb may ari tu aku gi london, melawat famili akak aku... aku gi sana berdua dgn 'chenta hati' aku... flight pukul 12 tgh hari, tp sampai kul 11 pg still aku dapat call dari office pasal kerja... huhuhu... seb baik aku dah siap² bawak thumbdrive yg ada kerja² aku yg pastinya aku akan gunakan nanti masa kat london...



aku sampai heathrow airport pukul 6pm waktu tempatan... masa tu abg ipaq aku, akak aku dgn my cute little niece dah tunggu kat arrival area... terus gi dinner kat restoran nahar @ restoran milik MARA dkt london tu... after that baru balik rumah, dan semestinya penat tak hengat punya, lepas 13 jam lebih dalam flight... esoknya dah terjaga pukul 3 pagi... mana taknye, jetlag... lagi satu, subuh masuk pukul 230 pagi! huhuhuhu... akak dgn abg ipaq aku bleh la sambung tido balik sbb dah biasa, tp aku especially dgn mak aku a.k.a. chenta hati aku (hehehe) lepas solat je, mak aku dah terkebil² depan tv... so kitorang berada di sana almost ten days... balik malaysia balik on 19th may... banyak la jugak berjalan (ramai²) dan jumpa member² aku yg masih ada kat sini... thanks to mr ahmadi - bank rakyat putrajaya - yg ada dkt sini study leave, and dr (to be) hadhrami - yg tgh buat PhD kat imperial college kat sini...

dgn famili aku, sempat la jugak pergi bicester village (tempat shopping org² kaya & kayap macam kitorang hahaha), model village - banyak rumah² model yg comel - kitorang macam giant langgar kampung jek... pastu sempat jugak pergi windsor castle - tempat tinggal queen sekarang ni... tak sempat nak bergambar dgn queen sbb dia tgh mandi hahahaha...



overall, best la jugak berjalan kat sini kali nih... that was my second time spent my holiday in london... last time pergi in 2005, masa tu dgn abah n adik beradik aku yg lain... kali ni dating dgn mak aku sempena hari ibu ahaks... ingat tahun depan kalau ada rezeki, dan pergi lagi la plak... kali ni dating dgn org lain plak kot... hehehe...

bila dah kerja balik, rasa cam malas jek... takde mood pun ada... about 1 week jugak la nak kembalikan semangat balik utk bekerja... ok lah, tu je kot utk kali nih...

malam ni ada bowling tournament utk finance division, tapi aku tak dapat join sebab nak balik 'kampung'... nantilah aku sambung lagi...

wsalam...


3 generasi : mak, anak, cucu hehehe...


daddy, uncle, niece...


huhuhu...

No comments: