Monday, August 15, 2005

KNOW WHO, NOT KNOW HOW...

assalamualaikum,

bismillah walhamdulillah... segala puji bagiNya atas nikmat yg berterusan... kita je yg tak tahu nak menghargai nikmat yg Dia dah bagi pada kita...

masuk hari nih, dah lebih kurang 2 bulan aku tak update blog aku... busy sey... tak menyempat nak tengok blog org, apentah lagi blog sendiri... bila tengok org lain dah update dgn gambar anak² la, update dgn kad² kahwin la, dll, baru aku terasa yg lama dah aku tak update blog aku nih...

cakap pasal anak, ada la 2 3 org member aku dah dapat anak... tahniah pada ahmad bukhari dgn syikin, yg dapat anak lelaki - ahmad biruni... tahniah in advance pada cord dan nida yg insya allah akan dapat anak lelaki gak - mohd ... heheheh... aku pun tak lama lagi nak jadi pakcik... kakak aku dah pregnant nak masuk bulan ke 5 gitu... tapi tu la, kat london... kalau betul perancangan, aku ke london bulan 12 nih...

pasal kahwin lak... ramai jugak yg dah kahwin dan nak kahwin... tahniah pada member sekolah aku norazmi yg dah berkahwin bulan june ari tu... buat sheeril dgn dayang, pun dah kahwin jugak dan akan buat kenduri kat semenanjung 21hb ogos nih... utk nadrah, pun dah kahwin jugak... dollah pun... hadhrami pun nak kahwin jugak 19hb nih... azam a.k.a. emon pun bulan ni, fuhh... ramai tuh... ada lagi yg tak sempat aku nak tulis dalam blog nih... tahniah semua... semoga berkekalan hingga ke syurga, insya allah...

kerja? jangan ditanya pasal kerja... last month aku dah tukar unit... dah tak jaga financial system dgn general ledger lagi... tapi jaga finance operations dekat cyberjaya... apa benda tu? dalam tu ada la dalam 4 unit... ada account receivable, ada account payable, ada fixed asset & risk management dgn billing unit... nama unit aku, Cyberjaya Operations, Billing and Revenue Assurance - COBRA... hahahah... ape la punya nama... kerja pun makin banyak... matahari pun makin taknampak... lambat la aku kahwin mak... heheheheh...

masalah? memang ada masalah, tapi yg penting kita kena tahu macam mana nak settlekan masalah... kalau tak settle? kena tahu siapa yg tahu utk settlekan masalah... sekarang nih, kalau kita terror macammana pun, tapi tak tahu dgn siapa kita nak deal, serupa macam kita tak tahu apa² la jugak... Know Who, not Know How... kalau kita tak tahu macam mana nak buat, lagi la kena tanya org yg tahu... dalam al-quran pun ada tulis macam tu, kan?

last week, jerebu teruk sangat kat KL nih... CEO aku bagi cuti hari khamis dan jumaat sebab jerebu ni... aku nih punya la seronok... mana taknya, dari khamis sampai ahad duduk kat rumah... anak dara pun kalah... last² hari ahad tu aku gi ofis sebab ada benda yg nak kena setel sebelum hari nih... tapi ok la jugak, sebab dah cuti panjang... nasib baik pulus kering, kalau tak mau pergi holiday aku...

okie lah, dah takde idea nak tulis ape... segala yg berlaku (telah, sedang dan akan) adalah ketentuan Allah... kita boleh merancang, tapi Dia juga yg tentukan... apa yg pasti, kita berdoalah semoga apa yg kita rancangkan itu menjadi kenyataan... semoga rancangan kita selari dgn rancanganNya...

wallahu a'lam... selamat berpuasa bulan Rejab...

No comments: